Sunday, May 24, 2009

persoalan~~

persoalan2 ni selalu bermain dalam kotak fikiran aku..seharian aku berfikir tentang persoalan2 ni...:-

1)pernah tak hadapi situation di mana,org suh kita bagi pendapat..then okayla..kita pon bagi pendapat..tapi pendapat kita ni slaluny direject lah kan...dgn alasan2 tertentu dan akhirnya pendapat die jugak org pakai sbb die "org kuat" dlm suatu organisasi wpn pendapat tu takla relevan mana pon..okay since die "org kuat" ..so apa perlu kita buat???

2)sesudah kita pon mlas amik port dalam suatu organisasi atas sbb pndapat2 selalu tak diterima..kita dimarah sbb katenyeeeeee tak bertanggungjawab n tak buat kerja...asyik dirinya yang buat kerja...abis tu nk kna mcm mane ye???

3)mcm mane pulak bila seseorang itu dgn slumber jek mengutuk diri kita???mengata tntg physical appearance kite sedangkan diri dia tak boleh nak terima kalo org kate tentang physical appearance dia??patutkah??unless dirinya rasa dirinya itu mmg la perfect...

4)mcm mane pulak kalau seseorang itu selalu rasa diri dia bagus dalam apa saja???tak kira apepon,dia lah yang terbaik...takkah org sekeliling rasa menyampah dgn apa yang dia katakan tntg kehebatan diri dia???pernahkan terfikir???ada jugak yg ckp tntg kehebatan dalam mcm2 cara...ada yg bangga bila dikatakan pandai,ada yang kata bangga bila dikatakan hot,cantik,comel,lawa,bijak,..adakah semua itu hanya ego semata??

5)mcm mana pula dgn sikap yang tak pernah kita sedari yang sikap itu buatkan orang byk mkn hati dgn kita??mcm mana???mcm mana caranya???

6)dannnn apakah dalam sesuatu itu,tindakan berdiam diri adalah yang terbaik buat diri kita????

7)mcm mana dgn seseorang yg selalu pentingkan diri??boleh dikatakan dalam setiap benda nk pentingkan diri??

8)mcm mana pula dengan masalah berjimat??apa tindakan yg perlu dibuat kalo nk berjimat???
adakah dgn tidak mkn???adakah dgn tidak topup slalu???atau dgn cara apa????


setiap persoalan ni bermain di kotak fikiran aku dalam beberapa hari ni....sesiapa ada pendapat dan jawapan bagi persoalan2 di ats,tlg nyatakan pndpat anda...kerjasama anda semua amat diharapkan...sbb situasi2 begini selalu berlaku dalam kehidupan kita ni..semua tak dapat dielakkan...even persoalan ni aku tujukan untuk diri aku sendiri sbb aku juga kdg2 pernah buat menda yg sama...

No comments: