Wednesday, December 2, 2009

what we called as life~

life=kehidupan....kehidupan=life.:D but then what is the real meaning of life??
hurmm ~~berfikir panjang..hehe..msti org kata aku stupid cuz tak tau ape maksud life...hehehe... ok kalau bukak kamus mmg kita akan dapat cari maksud life tu ape..tapi dalam situasi ni,i wanna know ape erti kehidupan itu yang sebenar..now,im still a student...a dentistry student~~tapi dari ke hari hari aku tgk life aku tak mcm budak medic lain pon...yang hari2 bz ngadap buku...mcm2 mende penuh dalam otak,penuh di dada..tapi aku??even nk ingt balik anatomi badan satu persatu pon aku dah lupe jugak...shhhh~~how to become a gud dentist lah syazu??come on la...mmg la blaja dentistry is all about gigi...but then the others tu ilmu kot...sedangkan subjek ilmu material teknologi kedokteran gigi tuh pon ko dah tak suke..mcm mana nih??ok aku cerita la kehidupan aku kat sini yg aku ase sgtla berbeza dgn student medic@dentistry lain.

pagi:7.40am-1.00pm=attend kuliah

tgh:1pm-2pm:mkn tghari n solat

ptg:2-5pm:tido
:5-6pm:solat n mandi

mlm:6-7pm:solat mgrb n isyak
7-8pm:mkn
8-9pm:smbng2
9-10pm:ngadap laptop
10pm-subuh:tido

woiiiiii syazuuuuuuuuuu,mane waktu study ko hah???mane waktu ulang kaji hah???mane2??
dang!!ni blom masuk hari mggu..dalam jadual msti ade gi mall,hang out n so on...haaa bila nk exam baru kelam kabut semua waktu2 di atas tuh ditukar kepada study except waktu solat n mndi tuh jek same...ya ampun..inikah kehidupan ko syazu as dentistry student???inikah??arghhhh aku tak suke kehidupan yg mcm ni...membuatkan aku rasa tak berguna...rasa aku ni bukan lah student yang bagus....seddey kalo mama n abah tau mcm ni...ok dun give up..if dah sedar baguslah..buatlah sesuatu yang memberi erti pada kehidupan ko tuh syazu..supaya ko rasa lebih bermakna..bukan bermakna u hav to study all da time..aktvt lain yg sihat,yg bagus,yg beri mnfaat...at least u do it...walaupun tak byk,sikit..bagilah warna warni sikit kehidupan ko tuh ok syazu!!ok diz post is actually untuk diri sendiri sbb marah kat diri sendiri:)

No comments: